Voor de zomer hebben we informatie opgehaald bij inwoners en professionele belanghebbenden over verkeer en vervoer in Arnhem, nu en in de toekomst. Met de resultaten zijn we verdergegaan. Er zijn verschillende ideeën uitgewerkt met daarbij mogelijke maatregelen. Dat gaat bijvoorbeeld over het aanpassen van de maximumsnelheden in de stad, het beleid voor parkeervergunningen, alternatieven voor auto en de verbindingen voor fietsers, voetgangers en bussen.
Aan de hand van de stellingen op deze pagina horen we graag jouw mening. We verzamelen alle reacties en nemen deze mee bij het schrijven van het voorstel voor het duurzaam mobiliteitsplan. Je kon tot en met 7 december 2023 je mening geven over de stellingen.
Heb je vragen? Stel ze aan Maarten Bulsink via e-mail: maarten.bulsink@arnhem.nl. Meer informatie over het duurzaam mobiliteitsplan vind je op www.arnhem.nl/mobiliteit.
Door een lagere maximumsnelheid in te voeren op het grootste deel van onze wegen, verbeteren we de leefbaarheid en verkeersveiligheid in de stad. Hierdoor doe je er wel langer over om van de ene plek naar de andere plek in de stad te rijden. Lees meer over Ik vind het goed dat we overal in Arnhem de maximumsnelheid verlagen
Door een eigen baan aan de bus te geven, hebben ze geen last van files en verkeersopstoppingen. De snelheid en betrouwbaarheid van het ov verbetert daardoor. Dat betekent wel dat er ruimte nodig is, bijvoorbeeld ten koste van een autorijstrook. Lees meer over Ik ben voor meer ruimte voor de bus, zodat het ov verbetert
Als we anders en duurzamer van A naar B gaan, waar beginnen we dan? We kunnen kiezen om eerst de alternatieven voor de auto te verbeteren. Zo moedigen we mensen aan om een ander vervoersmiddel te kiezen. Lees meer over Met meer gratis bewaakte fietsenstallingen, pak ik vaker de fiets in plaats van de auto
Maatregelen zoals een parkeervergunning of betaald parkeren wordt ook wel gereguleerd parkeren genoemd. Door dit in te voeren in een deel van de stad kan het zijn dat parkeerders uitwijken naar omliggende wijken, met parkeeroverlast als gevolg. Lees meer over Geen parkeeroverlast in de wijk door vergunningen en betaald parkeren in de hele stad
Als we anders en duurzamer van A naar B gaan, waar beginnen we dan? We kunnen het autogebruik gaan ontmoedigen. Of gaan we juist de alternatieven voor de auto eerst verbeteren? Zo moedigen we mensen aan om een ander vervoersmiddel te kiezen. Lees meer over Als de maximumsnelheid wordt verlaagd, dan pak ik de fiets of bus in plaats van de auto
Doorgaand verkeer op de centrumring zorgt voor geluidsoverlast, slechte luchtkwaliteit en onveilige verkeerssituaties. Het doorgaand verkeer kunnen we verminderen, maar dit heeft invloed op de reistijd naar bestemmingen binnen Arnhem. Lees meer over Minder doorgaand verkeer door Arnhem is goed, ook al wordt mijn reistijd met de auto dan langer
Door meer wegen in Arnhem af te sluiten voor gemotoriseerd verkeer kunnen we meer aantrekkelijke wandel- en fietsroutes maken. Hierdoor moet je met de auto soms wel wat omrijden. Lees meer over Het afsluiten van wegen voor gemotoriseerd verkeer is een goed idee
Als we het vervoer in Arnhem willen verduurzamen, waar beginnen we dan? We kunnen kiezen om eerst de alternatieven voor de auto te verbeteren. Zo moedigen we mensen aan om een ander vervoersmiddel te kiezen. Lees meer over Met een goedkopere buskaart laat ik vaker de auto staan voor ritten binnen de stad
Als auto’s niet meer op straat parkeren, kunnen we de schaarse ruimte in het centrum gebruiken voor andere doelen. Bijvoorbeeld voetgangerszones, meer groen of commerciële activiteiten. Lees meer over Het is een goed idee om parkeren op straat in het centrum te beperken
De buslijnen in Arnhem lopen meestal van en naar het centraal station. De voorgestelde buslijn (oranje) verbindt de buitenwijken. Zou je met deze busverbinding vaker de bus pakken? Lees meer over Ik gebruik vaker het ov als er bussen zouden rijden tussen de buitenwijken
Als we in 2040 duurzamer van A naar B willen gaan, waar beginnen we dan? We kunnen kiezen om eerst de alternatieven voor de auto te verbeteren. Zo moedigen we mensen aan om een ander vervoersmiddel te kiezen. Lees meer over Als Arnhem goede P+R’s heeft, dan parkeer ik mijn auto daar als ik naar het centrum ga
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.