Als we het vervoer in Arnhem willen verduurzamen, waar beginnen we dan? We kunnen kiezen om eerst de alternatieven voor de auto te verbeteren. Zo moedigen we mensen aan om een ander vervoersmiddel te kiezen.
Goedkoper OV is de manier om het verkeer in Arnhem te verbeteren, een goedkopere buskaart zou een geweldige stap zijn
Voor mij is de keuze vooral gebaseerd op hoe lang ik op de (trolley)bus moet wachten. In het weekend valt dat soms vies tegen. Goedkope buskaartjes zijn een prima idee tegen vervoersarmoede, dus gewoon doen, maar denk niet dat je veel mensen uit de auto krijgt. Mensen uit de auto krijgen zou ook niet het doel van goed openbaar vervoer moeten zijn, hoogstens een zeer gewenst neveneffect.
Voor mij is de keuze vooral gebaseerd op hoe lang ik op de (trolley)bus moet wachten. In het weekend valt dat soms vies tegen.
Goedkope buskaartjes zijn een prima idee tegen vervoersarmoede, dus gewoon doen, maar denk niet dat je veel mensen uit de auto krijgt. Mensen uit de auto krijgen zou ook niet het doel van goed openbaar vervoer moeten zijn, hoogstens een zeer gewenst neveneffect.
Mits de busritten vlot verlopen, dus geen (lange) wachttijden bij verkeerslichten en vrije busbanen.
Ik ga nooit met de bus, altijd met de fiets (ook als het regent)!
De kosten van het OV zijn het probleem niet. De beschikbaarheid hiervan wel. Eens per uur een bus in het weekend is waardeloos. (Veel) frequentere bussen zijn mijns inziens de enige manier om mensen te motiveren de bus te nemen ipv de auto.
Ik woon in elderveld.... naar de stad (halte rijnstraat) zijn 3 haltes... daar betaal ik met een los kaartje bijna 5 euro voor. dat moet veeel goedkoper
Ik vind de bus niet zo duur (mits je met OV reist, ik weet niet wat het kost met pinpas) dus voor mij maakt dit geen verschil. Er zijn waarschijnlijk ook mensen voor wie het wel een kostenpost is die significant is, dus voor hen zou een subsidieregeling of zo een goed idee zijn.
Prijs voor de bus is niet bepalend. Als het even kan ga ik fietsen. En als het niet kan heb ik kennelijk veel bagage en daarvoor is de bus ook niet geschikt.
In Arnhem gaat het vaak om hele korte ritjes waar het instaptarief zwaar meeweegt en de keuze snel gemaakt is om in plaats van de bus toch de fiets of auto te pakken. Een beter aanbod van abonnementen zou mij kunnen motiveren om vaker de bus te pakken.
Kijk eens naar het succes met gratis openbaar vervoer voor inwoners in een stad als Tallinn (Estland). Je bespaart als gemeente een fortuin op infrastructuur, handhaving e.d. van de auto infrastructuur. En we krijgen een stuk meer ruimte om te leven. Ruimte die nu wordt opgeslokt door steeds weer meer auto's
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.