Goed dat er meer evenementen en festivals in de binnenstad zijn

483 keer bekeken 35 reacties

Ik vind het prima dat er in de binnenstad meer evenementen zijn dan in andere stadsdelen.

Afbeeldingen

Stemmen

553 totaal
430 eens
123 oneens

Op de kaart

Een momentje...

35  reacties

Binnenstad

04-10-22 om 19:11

Er zijn al veel evenementen jaarlijks en er komen er geregeld nieuwe bij. Men weet drommels goed dat hij/zij in de binnenstad woont en de daarbij horende overlast. Maar elk evenement moet op- en afgebouwd worden waardoor er een hoop extra vervuilend verkeer is met materialen en horeca aanvoer. En tevens zoals bv bij Koningsnacht en dag zijn er teveel parkeerplaatsen weg e/o bezet hierdoor. Nog te zwijgen over de vele wildplassers die bij mensen tegen de muur pissen of gewoon door de brievenbus.

Frank

04-10-22 om 23:56

Vooral Koningsdag is veel te groot geworden en zorgt voor teveel overlast voor de inwoners van de binnenstad. Wij kiezen er zelfs voor om ons huis te ontvluchten deze twee dagen, en dat kan niet de bedoeling zijn!

liever kleiner opgezet, minder herrie en gewoon ouderwets weer een rommelmarkt op de markt.

Anoniem

05-10-22 om 18:16

Meer dan voldoende evenementen. Het begint een zware last te worden voor alle omwonenden. Tevens....Zelden houdt men zich aan de geluidsnormen en tijden voor opbouw, opening en sluiting. Aanvullend vrijwel geen handhaving.

 

Bewoner sonsbeekkwartier

06-10-22 om 12:40

Markten in sonsbeek 1x per maand oké, maar waarom (house) evenementen met keiharde muziek en duizenden bezoekers die allemaal vinden dat hun auto's op kruipafstand in de omliggende wijken moeten staan?  Bescherm naast de natuur ook eens de omwonenden tegen het bonkende lawaai, de continue stroom auto's, en bezoekers door hun wijk in het weekend. Wanneer is er ruimte voor rust?

En voor degenen die nu gaan roeptoeteren dan moet je daar maar niet gaan wonen: we wonen hier al sinds ruim VOOR dat het park zo uitgewoond wordt door al die evenementen

Centrumbewoner

06-10-22 om 15:45

Ik woon in het centrum, heb niks tegen kleine evenementen zonder harde muziek . Maar de koningsnachten zijn een nachtmerrie als je er niet van houdt, niks gezelligheid, alleen maar om de massa , hormonen en drank. De meeste mensen ( die het kunnen betalen ) gaan hier weg . Trouwens ideaal voor inbrekers !! 
vroeger was het 1 gezellige dag voor het hele gezin met een leuke rommelmarkt ,en 1 nacht voor de jongeren . Nu is dagenlang overlast door opbouwen ( geen parkeerplek meer ) en een hoop afval , kots , er wordt in tuintjes geplast  en je plantjes vertrapt . En van 3 kanten keiharde muziek de ramen trillen,even naar buiten gaan om de hond uit te laten is onmogelijk . Nieuwbouw ( dure huizen met prive parkeerplaatsen ) worden wel afgesloten , maar oudere bewoners zijn de dupe. De jongeren die hier komen zijn veel uit dorpen om arnhem heen , daar hebben ze lekker rust , en hier kunnen ze de beest uithangen 🤮Gemeente Arnhem STOP met dit soort grootschalige evenementen !!!! Maak het weer gezellig . 

Anoniem

06-10-22 om 16:15

Er komen in een rap tempo steeds meer mensen wonen in de binnenstad. Dat zorgt er ook voor dat er steeds meer mensen overlast ervaren van de hoge evenementendichtheid die er nu al is. De meeste centrumbewoners gaan tijdens Koningsdag gewoon een paar dagen hun huis uit, maar het is natuurlijk niet te doen om elke paar weken ergens anders te moeten slapen (wat wij nu met ons kind overigens al doen.)

 

overigens zou ook weleens kritisch gekeken mogen worden naar de evenementen die er nu zijn en de geluidsnormen daarvan (gezien de hoge bewonersdichtheid in de stad). Want wie heeft bedacht dat het een zinvolle aanvulling was op het Late Night Shopping event om de hele avond een belachelijk harde drumband de hele avond door de stad te laten lopen voor letterlijk nul publiek, is natuurlijk idioot. Deze avond voelde echt als bewonertje pesten. 

P

06-10-22 om 19:37

Maar natuurlijk! Anders zou het een saaie binnenstad zijn!!!

Piet

07-10-22 om 14:15

Meer vind ik logisch als centrale plek, maar er zou ook meer (kleinschalig) in verschillende wijken kunnen zijn 

Leo

07-10-22 om 14:30

Het is goed om de parken meer te ontzien en Evenementen naar de stad te verplaatsen. Muziek zoveel mogelijk binnen. 

KM

07-10-22 om 15:21

"In de binnenstad"... maar waarom moet het geluid dan te horen zijn tot in de zeer verre omtrek: zowel (voorbij) Schuytgraaf als ver voorbij Schaarsbergen. Een festival in\ Arnhem lijkt synoniem genzijn aan 'lawaai-evenement' 

(Koningsnacht en -dag / Stadsblokken etc.)

bewoner Spijkerkwartier

07-10-22 om 21:23

Prima, evenementen in de binnenstad maar zorg dat overlast beperkt blijft. Ik heb me vreselijk geergerd aan het volume bij "Free your Mind" festival dit jaar. Met de ramen dicht en de televisie aan hoorde ik nog de enorme dreunen doordringen in mijn woning. Dat is echt niet normaal. En ook van anderen, uit andere delen van de stad, hoorde ik dat het festival overduidelijk te horen was. Na een klacht te hebben ingediend bij de gemeente kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat de organisatie binnen de geluidsnormen was gebleven. Hoe is het mogelijk? Snel die geluidsnormen bijstellen dan zou ik zeggen.. Ik vroeg me ook echt af hoe dat voor omwonenden, ouderen, zieken en wie ook moet zijn die nog dichter bij het festivalterrein wonen. Kennelijk is er behoefte aan muziek die mijlen ver nog hoorbaar is maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die dat absoluut niet hebben!! Ik hoop dat er meer protesteren!!

 

Anoniem

08-10-22 om 21:23

Het is al druk in de binnenstad en erg veel last van de festivalbezoekers ,veel te harde muziek ( gelukkig om 00.00 afgelopen ) geluidsoverlast, schadelijk voor ieders gehoor, verkeersoverlast wat weer schadelijk is voor milieu en drankoverlast wat weer leidt tot vernielingen , kortom ik ben geen voorstander van dit soort evenementen in de binnenstad.

Anoniem

09-10-22 om 18:56

De binnenstad is klein en vol. Ruimte is beperkt.

Sabine

10-10-22 om 11:29

Dat maakt de stad aantrekkelijk. Wel een voetnoot; let op de bereikbaarheid van de stad. Zorg voor alternatieve verkeersroutes of maak pendelen aantrekkelijk. 

Anoniem

10-10-22 om 16:09

Centraal gelegen en goed bereikbaar voor iederen

SV

10-10-22 om 22:52

In de binnenstad valt de overlast in het algemeen mee. De binnenstad is daarop ingericht en zorgt voor levendigheid. Ook hier rekeninghouden met de omwonenden. 

Bewoner centrum

11-10-22 om 4:13

In het kort, de overlast bij grotere evenementen  is buiten alle perken, geluidsnormen naar beneden en handhaven 

 

Anoniem

11-10-22 om 13:19

De evenementen worden totaal niet gehandhaafd en de organisatie is niet te bereiken over de overlast. Ik woon in de binnenstad en weet dat dit erbij hoort qua geluid, maar een deur die er bijna uitspringt is niet aanvaardbaar. Daarnaast gooien mensen tijdens dit soort festivals afval door de brievenbus heen, dus hou dronken mensen zoveel mogelijk bij woningen vandaan. Zet ze op een grasveld neer waar genoeg ruimte is.

Piet

12-10-22 om 16:10

Prima dat er af en toe iets in een park gebeurt, maar de hoeveelheid evenementen die nu in Sonsbeek plaatsvinden gaan ten koste van (het herstel van) het park. Ga lekker op de kade staan, daar is het toch elke ochtend al een teringbende. 

Jet

13-10-22 om 8:34

Ja, super belangrijk dat er af en toe festivals zijn in de Binnenstad. De Binnenstad moet levendig zijn en een plek waar mensen elkaar onmoeten. 

Anoniem

13-10-22 om 10:32

Daar horen de oude geanuleerde festivals  zoals de Harley dag ,Zomercarnaval,En de levende standbeelden thuis

Anoniem

15-10-22 om 12:23

niet in de parken van de binnenstad, wel op de pleinen of beneden de Rijn in zuid 

Anoniem

16-10-22 om 17:15

Net als in de parken kunnen kleine weinig overlast gevende evenementen in de binnenstad, Grotere evenementen horen op een evenemententerrein.

Anoniem

16-10-22 om 21:42

Mits deze gelijk lopen met de openingstijden van de winkels en daarna afgelopen zijn. Nu zie je vaak dat ze overlopen in een luidruchtig evenement waar de geluidskraan vol open gaat, met als gevolg dat oudere mensen en gezinnen met jonge kinderen verspreid over de hele stad niet meer kunnen kiezen wanneer ze naar bed gaan. Als er meerdaagse evenementen op de Stadsblokken zijn (waar ik hemelsbreed meerdere kilometers vanaf woon) neem ik de maandag erna vrij om bij te kunnen slapen, omdat ik financieel gezien geen mogelijkheden heb de stad te ontvluchten. Dat is toch van de zotte?

Sanne

17-10-22 om 9:14

Evenementen passen bij een binnenstad maar het hoeft ook niet elk weekend te zijn. Want evenementen in de binnenstad zijn ook ver daarbuiten nog goed te horen. Dus liever niet elk weekend een groot feest, dat is niet fijn voor de bewoners van het centrum maar ook bewoners van de naastgelegen wijken en soms ver daarbuiten kunnen de muziek tot ver in de nacht nog goed horen. 

Jonathan

17-10-22 om 21:38

De binnenstad is ontmoetingsplaats voor alle Arnhemmers! Wie in de binnenstad wil wonen moet gastvrij zijn 

Patrick

18-10-22 om 23:39

Ik vind het super goed dat Arnhem zulke mooie evenementen heeft. Waar ik minder goed tegen kan, is dat ik vaak in de stad loop en dan zie 'oh komt er een evenement?'. Als ze de locatie aan het opbouwen zijn. Dat is jammer. Inwiners weten niet dat er evenementen zijn. Ik woon in het centrum en ik heb dit afgelopen jaren meerdere keren meegemaakt. 

Anoniem

19-10-22 om 8:02

Het lijkt mij het mooiste als de evenementen kleinschalig zijn en verdeeld over de stad plaatsvinden. Zo hebben alle inwoners de lusten en de lasten. Arnhem-Zuid is ondertussen groter dan noord. Het scheelt een hoop verplaatsingen als er in zuid meer georganiseerd wordt.

Anoniem

19-10-22 om 21:40

Begrijp de behoefde aan evenementen wel maar waarom wordt er vrijwel geen rekening gehouden met bewoners van de binnenstad en omstreken en worden wij steeds maar opgezadeld met overlast van geluid en het geen maat kunnen houden door bezoekers. Er is normaal al geen handhaving in het centrum bij evenementen is dit niet anders. Een oproep aan de raad neem nu is actie.....beperk de grote evenementen, zorg dat de (kleine) organisaties zich aan normen en tijden houden, handhaaf en stop met dat slappe beleid waarbij we continue maar begrip moeten hebben voor alles en iedereen....

Anoniem

20-10-22 om 8:58

teveel betaalde evenementen in openbare parken

Rand Tjakkermans

24-10-22 om 10:24

Goed voor het imago, de bekendheid en economische motor van ons stadje 

D

24-10-22 om 10:53

Nee, geen geluids- en verkeersoverlast gevende evenementen in de binnenstad. Graag ver buiten de stadsgrenzen

Cees Adriaanse

25-10-22 om 10:05

de binnenstad mag best wat bruisender.

Anoniem

26-10-22 om 13:44

Binnenstad is centrale plek. Sommige evenementen lenen zich goed voor het centrum, waar de combinatie met winkels en horeca het evenement beter maakt. Denk aan Koningsdag, Living Statues, Kerstmarkt etc. 

ahs

28-10-22 om 15:58

De binnenstad is een permanent evenementengebied geworden. Het is in één groot dranklokaal. Terrassen dringen steeds verder op. Horecabazen eigenen zich openbare ruimte toe en bezetten pleinen en smalle straten permanent met meubilair. Ze bouwen er zelfs wanden omheen. Politiesirenes zijn 's avonds steeds vaker te horen. De Gemeente mag terughoudender zijn met terrasvergunningen. De corona-vrijstelling was tijdelijk. Stop er ook weer mee.  Dring de terrassen terug.

Cookie-instellingen